Misiunea a avut probleme, iar oamenii cheie nu mai pot să se adune pentru a le rezolva din cauza restricțiilor cauzate de coronavirus.

Joi, Agenția Spațială Europeană (ESA) și partenerii săi ruși au anunțat că vor amâna misiunea planificată de a trimite un rover pe Marte.

Proiectul se confrunta cu o serie de obstacole tehnice printre care și lipsa de timp pentru a le soluționa până la fereastră convenabilă de lansare spre Marte. Acum, restricțiile de călătorie puse în aplicare pentru a limita răspândirea coronavirusului au cauzat imposibilitatea gestionării acestor probleme la timp.

Cronologia misiunii ExoMars
(click pentru a mări imaginea)

Proiectul, denumit ExoMars, este unul ambițios, menit să determine dacă viața ar fi existat vreodată pe planeta roșie. Acesta va avea o platformă de suprafață construită în Rusia, care include instrumente meteorologice și posibilitatea de a monitoriza schimbul de substanțe chimice volatile între atmosfera marțiană și suprafața sa. Dar în centrul atenției este primul rover al ESA pe Marte, Rosalind Franklin (numit după omul de știință care a ajutat la determinarea structurii ADN-ului).

Caracteristica cheie a roverului este capacitatea de a perfora doi metri sub suprafața marțiană, adâncimea la care probabilitatea de a găsi apă lichidă este mai mare și care ar fi ferită de radiațiile dure care acoperă suprafața marțiană.

Însă, pentru a aduce toate acestea la suprafața lui Marte este nevoie de un sistem de amartizare complicat, iar misiunea ExoMars ar folosi două seturi de parașute. Din păcate, problemele tehnice cu acest sistem au fost depistate prin teste multiple eșuate, la fel și alte probleme au fost identificate cu alte dispozitive implicate.

În ciuda tuturor faptelor, directorul general Roscosmos, Dimitrii Rogozin, a spus că ceva nou și neașteptat aruncă întreg programul peste cap: coronavirus. Misiunea ar trebui să fie amânată din cauza „circumstanțelor legate de exacerbarea situației epidemiologice din Europa, ceea ce nu a lăsat experților noștri practic nicio posibilitate de a efectua călătorii în industriile partenere”.

via: [arstehnica.com]